Skip to content Skip to footer

בניית אתרי אינטרנט המותאמים לקידום בגוגל

בניית אתרי אינטרנט המותאמים לקידום בגוגל

בניית אתרי אינטרנט המותאמים לקידום בגוגל
כל חברה שבונה לעצמה אתר לראשונה, שמה לעצמה מטרה והיא להגיע לעמוד הראשון של גוגל. הסיבה שבגללה כולם רוצים להופיע בעמוד הראשון בגוגל היא פרסום; גוגל הוא מנוע החיפוש החזק ביותר – חזק עד כדי כך שחלקנו אפילו אינם מודעים לקיומם של מנועי חיפוש אחרים כמו בינג ויאהו. רמת השימוש בגוגל היא עצומה, מיליארדי אנשים בכל העולם מחפשים בגוגל כמעט אינסוף ביטויים וצירופי מילים. אך רגע אחד לפני שמתחילים לבנות אתר, יש כמה נקודות חשובות שכדאי לדעת על בניית אתרים באינטרנט וקידום אתרים בגוגל כדי שבאמת נוכל לעשות בחירות חכמות ולהתקדם בגוגל.
אפיון ותכנון האתר
אז אם נחשב את הכל ביתר דיוק נבין שגוגל הוא האמצעי ולא המטרה. מרבית האתרים החדשים שנבנים באינטרנט בעלי מטרה ממוקדת, עבור החברות הגדולות המטרה תהיה שמירה על תדמית חזקה ועבור העסקים היותר קטנים המטרה היא מכירת מוצר או קבלת פניות מלקוחות חדשים. חברות ממשלתיות מסוימות או ארגונים מסוגים שונים יהיו בעלי אינטרס נמוך יותר להתקדם בגוגל למרות שיש ברשותם אתר אינטרנט פעיל. בדיוק בשביל להבין מהן המטרות ולתרגם אותן לשלבי פעולה יש צורך באיפיון העסק ותכנון כללי של האתר. הדרך של רוב החברות והעסקים להשיג את מטרותיהן היא להיעזר בגוגל על מנת להשיג אלפי צופים באתר ברמה חודשית ועשרות פניות חדשות ברמה יומית.
הקשר בין בנייה ראשונה לקידום אתרים
לדעת רבים בניית אתרים באינטרנט וקידום אתרים הם שני התהליכים שפשוט נעשים אחד אחרי השני – טעות. אם בשלבי בניית האתר תוקדש מחשבה עבור קידום האתר, זמן תקופת הקידום תתקצר. למעשה כתיבת קוד נקי וכתיבת תכנים שמתמקדים במילות מפתח מסוימות הם אולי חלק מבניית האתר אך יתרמו הרבה מעבר לכך בהמשך. ניתן לומר באופן חד משמעי שמי שיודע מהן מטרותיו מראש, מתכנן לעצמו דרך עבודה ומבצע את עבודתו בדרך הקצרה ביותר, בדומה להרכבת פאזל.
אופטימיזציה למנועי החיפוש
חלק מתהליך האופטימיזציה מכיל גם מטלות שהיו צריכות להתבצע ממש בהתחלה, בשלבים ההתחלתיים של בניית האתר באינטרנט. שואלים את עצמכם מהי אופטימיזציה למנועי החיפוש? ניתן לומר כי אופטימיזציה היא עשייה של מספר פעולות שמטרתן שיפור האתר עבור מנועי החיפוש כך שייסרק האתר ביתר קלות. בין הפעולות ניתן למצוא את כתובת האתר וכתובות הדפים שבאתר, המבנה ההיררכי של האתר, כותרות ראשיות וכותרות משנה, תגי מטא ותיאור הדפים. מן הראוי שתכנון וביצוע פעולות אלה יתבצעו עם בניית האתר.
רגע לפני בניית האתר
אחרי שהסכמנו כי קיים קשר בין קידום לבניית אתרים, יש כמה שיקולים ובדיקות שיש לבצע לפני שבונים אתר ובכלל דברים חשובים שאסור לשכוח:
הרחבת אופקים ולמידה כללית – מכיוון שבניית אתרי אינטרנט גוררת מעשה לטווח של שנים הרי שרצוי להבין איך זה עובד. אין הכוונה שתלמדו לתכנת אתרים בעצמכם, אלא שתבינו בכלליות איזה סוגי אתרים קיימים כדי שתדעו לשאול את השאלות הנכונות ולמצוא חברה לבניית אתרים שמתאימה לכם. למשל, יש חברות שמציעות עם האתר מערכת ניהול תוכן להעלאת מאמרים חדשים במהירות, חלק מהמערכות בעלות קוד פתוח – כלומר כל אחד יכול להשתמש באותה המערכת עבור האתר האישי שלו וחלק בעלות קוד סגור, כלומר מערכת שפותחה עבור אותה חברה וככל הנראה תשמש את לקוחותיה בלבד. לכל מערכת לניהול תוכן יש את היתרונות והחסרונות שלה אך כדאי לדעת זאת באופן כללי כדי להבין מה טוב יותר עבורנו.
אל תעתיקו תוכן אף פעם – חלק מבעלי אתרים שעולם האינטרנט חדש עבורם לא תמיד יודעים שהעתקה של ביטויים או משפטים עבור עמודי האתר שלהם, תגרום להם ליותר נזק מאשר תועלת. מעבר לחשיפה לתביעה משפטית, העתקת תוכן יכולה לגרום לאתר להיענש ע"י גוגל ותיקון הנזק יכול להימשך זמן רב.
חישבו מנקודת המבט של הגולש – חלקכם יגידו שזה הוא לא התפקיד שלכם כבעלי אתר לתכנן את האתר עבור הגולש אבל האמת היא שזה לא מדויק. אמנם אתם פונים לבונה אתרים בעל ניסיון בתחום אבל בסוף התהליך האתר נשאר אצלכם ולא אצל בונה האתר, לכן כדאי מאוד לאמץ שיטת מחשבה מצד הגולש. נסו לחשוב מה תרצו שהוא יראה ברגע שהוא נכנס לאתר לפי סדר העדיפויות, הקפידו למקד את הרעיון של האתר ולדאוג שהגולש יבין מה האתר מציע לו.
באופן כללי יש להבין שכשמתכננים היטב את התהליכים מראש יש פחות סיכוי להגיע למבוי סתום ולהתחיל את הכל מההתחלה. ברור כי אין צורך לדעת את הכל, רק לקבל רקע כללי כדי שתוכלו לבחור חברה שמתמחה בבניית אתרים באינטרנט ולא שוכחת לשלב יחד עם זאת את קידום האתר.

Fay Gutman
SEO expert

לבניית אתר מתאים לגוגל

הניחו למומחים לעשות מה שאנו יודעים, תנו לנו להטיס לכם את האתר בתוצאות החיפוש למקומות ראשונים…


צור קשר